Tuesday, December 2, 2008

Hello Italy! I Have Some good news....

CIAO I'ITALIA!


So, I have some good news for Italian readers of the The Couch Gymnast- of which i know there are quite a few. Recently I was contacted by a an Italian woman called Chiara, who studies Italian translation as well as (I really hope I have this right) biomechanics of gymnastics in Edinburgh. She asked me if i was interested in having the Couch Gymnast translated into Italian for readers over there. I was, of course, very very excited by the prospect and told her to go right ahead!
Chiara told me she did gymnastics as a child, has coached in the sport and loves it a lot. Doing this is the perfect way for her to combine her translating skills with her love of the sport.
Anyway, below is an introductory message from her to our Italian readers, just saying a little bit about herself and explaining that she chose to translate The Couch Gymnast because it concentrates on various aspects of the sport and also because she finds herself sharing many of the Couch Gymnast's opinions- which is great news for a lot of us!  So, if you speak the language, find your new source of Italian Couch Gymnastics-ery at;

http://italiancouchgymnast.blogspot.com/

Message from Chiara

Ciao a tutti, mi chiamo Chiara e ho 24 anni. Ho fatto ginnastica artistica per molto tempo quando ero più piccola ma poi per motivi di studio sono stata costretta a smettere. Adesso la mia missione é quella di tenermi aggiornata sulla ginnastica italiana e internazionale il più possibile!

Purtroppo, ho notato, i blog e i forum più interessanti sono in inglese e io non avrei nemmeno il tempo di crearne uno tutto mio (ho appena finito l'Università e sto cercando lavoro, figuriamoci!). La migliore opzione sarebbe stata quella di tradurre un blog scritto da qualcun'altro, quindi mi sono messa alla ricerca del miglior blog sulla ginnastica in circolazione. La mia scelta é caduta su Couch Gymnast per diversi motivi: é completo, parla di tutti gli aspetti della ginnastica e, non meno importante, spesso esprime opinioni che io stessa condivido. La proprietaria di Couch Gymnast mi ha dato l'OK e quindi... eccomi qui!

Ah, tra l'altro, nella vita sono una traduttrice!---

Yay!  And thanks so much to Chiara for bringing the Couch Gymnast to Italy!

No comments:

Post a Comment